Financiële ondersteuning

Wij vinden het erg belangrijk dat iedereen de kans krijgt om te kunnen genieten van een unieke scoutservaring. Maar als je alles optelt wat er bij een scoutsjaar komt kijken, kom je aan een aardig bedrag. Daarom willen wij iedereen ondersteunen die niet over de juiste middelen beschikt.

Deze ondersteuning kunnen we onder verschillende vormen aanbieden, met ondersteuning van Scouts & Gidsen Vlaanderen, Gemeente Duffel en onze eigen Scouts, Gidsen & Akabe Duffel-West.

Wat?

Voor wie?

Door wie?

Verminderd lidgeld:
u betaalt €14 i.p.v. €40

Voor iedereen waarvoor het lidgeld een (te) grote hap uit het gezinsbudget is

Door Scouts & Gidsen Vlaanderen

Tegemoetkoming lidgeld: u betaalt €3

Door Scouts & Gidsen Vlaanderen, Gemeente Duffel en Scouts Duffel-West

Fonds op maat: u betaalt 1/3 van de weekend- of kampprijs

Door Scouts & Gidsen Vlaanderen en Scouts Duffel-West

Tegemoetkomingen voor andere activiteiten, materiaal of uniform

Gemeente Duffel

Lenen van materiaal (oa. rugzakken, schoeisel, jassen, slaapgerief…)

Voor iedereen waarvoor de aankoop ervan een (te) grote hap uit het gezinsbudget is

Scouts Duffel-West en Oudercomité

Met vragen kan u steeds terecht bij Zef/Mowgli (leiding), Manon/Nana (leiding), Annelies/Loesje (leiding) of Isabelle (oudercomité). Zij gaan graag met u op zoek naar de beste oplossing!

Zef Van Oosterwijck (leiding), [email protected], 0498 06 99 41
Manon Jans (leiding), [email protected], 0487 76 32 75
Annelies Troch (leiding), [email protected], 0484 41 57 16
Isabelle Vools (oudercomité), [email protected], 0472 77 65 91

Tegemoetkoming mutualiteit

Bijna elke mutualiteit voorziet tegemoetkomingen voor lid-, weekend- en kampgelden.
Omwille van de grote vraag naar het invullen van mutualiteitsformulieren, vragen wij om deze op zondag op papier te laten ondertekenen en bestempelen door de groepsleiding. Via mail zullen er geen formulieren opgemaakt worden.

Terugbetaling deelname cursussen

Heeft jouw zoon/dochter deelgenomen aan een cursus van Scouts & Gidsen Vlaanderen (Jintro, Animatorcursus, Hoofdanimatorcursus, Herfstontmoeting, …)? Dan kan je bij ons het volledige inschrijvingsgeld terugbetaald krijgen!

Bezorg je deelnamebewijs aan de groepsleiding via [email protected]. Vermeld in jouw mail naam, adres, mailadres, gsm-nummer, geboortedatum van de cursist + naam en rekeningnummer van de betaler.

De groepsleiding geeft dit door aan zowel de gemeente Duffel (die 75% terugbetaalt) en het oudercomité (dat de overige 25% terugbetaalt). Let op! Terugbetalingen door de gemeente kunnen enkele maanden duren.

Fiscale Aftrekbaarheid

Je kan verschillende kosten van opvang door onze Scouts (zoals kampen en weekends) inbrengen als vermindering op je belastbaar inkomen.

Voor wie?
Ouders kunnen de kosten voor de opvang van hun kinderen tot 14 jaar en kinderen met een beperking tot 18 jaar inbrengen als vermindering op hun belastbaar inkomen. Deze kosten kunnen dan worden afgetrokken van de belastingen.

Welke kosten kan ik inbrengen?
Alle kosten die gepaard gaan met algemene activiteiten, voor onze scouts gaat dat over de kampen en weekends.

Wat heb ik nodig?
Het fiscale attest dat gemaakt wordt door de groepsleiding en de gemeente Duffel. Op dit attest vindt u volgende gegevens terug:

• Naam en Voornaam van je zoon of dochter
• Geboortedatum
• Naam en Adres van de betaler
• De periode(s) waarin je kind werd opgevangen
• Het totaal aantal opvangdagen
• Het totale betaald bedrag voor opvang
• Het dagbedrag betaald voor opvang

Meer weten?
Wij zijn tenslotte maar een scoutsgroep, van fiscale aftrekbaarheid kennen wij dus enkel de basis. Als je meer informatie wil of specifieke vragen hebt, kan je altijd contact opnemen met de gemeente Duffel.