Wie?

Het groepscomité is een groep van ouders die de werking van scouts en gidsen ondersteunt. Iedereen is welkom om aan te sluiten. Je moet geen ervaring hebben in een jeugdbeweging.

Wat?

Deze ondersteuning kan financieel en materieel zijn. Maar we staan ook steeds paraat om de groepsleiding en leiding te ondersteunen bij hun wekelijkse werking. We helpen bij de overgang door de bar en de catering op ons te nemen. Bij de Vlottentocht ondersteunen we de leidingsploeg bij de voorbereidingen en op de dag zelf zorgen we weer voor de nodige versnapering.

We vergaderen een 5-tal keren per scoutsjaar samen met de groepsleiding. De komende activiteiten worden besproken en de voorbije activiteiten worden geëvalueerd. We zijn ook het aanspreekpunt voor ouders en kunnen op deze manier zaken onder de aandacht van de (groeps)leiding brengen. Jaarlijks organiseren we een winterbbq om onze leiding te bedanken voor hun wekelijkse, onbaatzuchtige, inzet.

Eén keer per maand houden we samen met iemand van de leiding de scoutsshop open waar je o.a. terecht kan voor kentekens en tweedehandsscoutskledij. Meer info vind je hierover op de site onder ‘shop’.

Aanspreekpunt?

Indien je als ouder iemand van ons wil contacteren, dan kan dit steeds. Onze gegevens vind je in het infoboekje terug, maar ook verder op deze site.

Hulp?

Heb je zin om ook lid te worden van deze leuke, geëngageerde groep? Dan kan je steeds een bericht sturen.

Heb je geen tijd of zin om lid te worden van het groepscomité maar wil je wel helpen tijdens de overgang of de vlottentocht dan mag je je naam doorgeven. We sturen je voor de activiteiten een bericht met de exacte takenplanning en je kan je inroosteren op een moment dat jou past.